“Nee mijn zweethut ceremonie heeft geen thema”
Nee, mijn zweethut heeft geen thema
Nee, mijn zweethut heeft geen sharing ronde
Nee, mijn zweethut heeft geen ronde per element
Nee, mijn zweethut is er niet om je 'comfortabel' te voelen
Nee, in mijn zweethut nodig ik geen klank uit, om je te uiten of los te laten.
Waarom niet?
Omdat het niet is hoe ik de ceremonie geleerd heb.
Het is niet de manier waarop de Lakota het doen.
Het is de manier waarop wij dingen hier doen, in workshops en retraites, en daar is niets mis mee. Het werkt, het is waardevol. Ik doe het ook in mijn andere workshops ed.
Maar voor deze ceremonie niet, het is niet hoe de ceremonie van generatie op generatie is doorgegeven, het is niet het medicijn waar de inipi over gaat
“Kola, leceleconwe”
“Vriend, doe het op deze manier”, word er gezegd, gezongen in een lied.
Het medicijn van deze ceremonie zijn de stenen.
Het medicijn van deze ceremonie zíjn de stenen.
Het medicijn van deze ceremonie is het vuur
Het medicijn van deze ceremonie is het water
Het medicijn van deze ceremonie is de aarde
Het medicijn van deze ceremonie is jouw ADEM
Het medicijn van deze ceremonie zijn de liederen
Het medicijn van deze ceremonie is zijn.
Dát is het medicijn, niets meer of minder.
Jouw zijn, jouw adem en de stenen.
Dát is het medicijn,
Daar hoeft niets bij
Come sit with your naked butt by the stones
Drop everything you think you know
And féél the truth of who you are
.
.
And I pray for the Woptura family, that they may reconnect again with their sacred ceremonies, with the stone people. That they may again light the fire of their own medicine after the last 2 medicine man of the family passed away. I pray the family will find their way back to their roots and traditions
Mitakuye Oyasin